27
سپتامبر

نور مناسب در معماری داخلی

نور دارای ساختاری نرم و قابل رویت است و آسان‌ترین و ارزان‌ترین منبع قابل دسترس در تولید و در اختیار قرار دادن بصری اشیاء مورد نیاز اطراف ماست. نور حیات می‌بخشد و قدرت شخصیت‌سازی دارد. نور تصورات متغیر در زندگی را نشان می‌دهد. نور، نقش مهمی در ارزش‌گذاری و شاخص‌سازی عناصر معماری دارد و از عوامل تعیین‌کننده فضا در دکوراسیونبه‌شمار می‌رود. نور، ذات اجسام در محیط را تغییر می‌دهد و نوعی انرژی تشعشعی در فیزیک به‌شمار می‌رود که طول موج مشخصی دارد.

نور در طبیعت به دو صورت یافت می‌شود: ۱- طبیعی ۲- ساختگی.

نور سبب ایجاد بینایی می‌شود و ۴ عامل را دربر می‌گیرد: ۱- زمان ۲- جای جسم قابل دیدن ۳- شدت نور ۴- رنگ

  • mo21245نور به ظاهر شدن عناصر و اجسام در فضای اطراف منتهی می‌شود.
  • نور سبب ایجاد فضا و وسعت می‌شود. اولین شرط برای درک بینایی، نور است. در تاریکی کامل ما قدرت دیدن نداریم و رنگ‌ها قابل تشخیص و مشاهده نیستند. نور کمک می‌کند زوایای اشکال را تشخیص دهیم. یکی از عوامل مهم و قابل توجه در معماری داخلی، توجه به عنصر نور است.
  • نور به فضا شکل و رنگ می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد درک صحیحی از پیرامون خود داشته باشیم.
  • نور، عامل دگرگونی فضای اطراف ماست و ساختاری ارزان و قابل دسترس دارد.
  • منابع نور به دو صورت طبیعی و ساختگی وجود دارند. منابع طبیعی همان منابع بکر و واقعی هستند و منابع مصنوعی، منابعی است که از دگرگونی‌های بشر حاصل می‌شود. در دکوراسیون داخلی ، نور نقش مهمی در ارزش‌گیری احجام و فضا ایفا می‌کند و با بهره‌گیری مناسب از آن می‌توان طراحی جذاب و دلنشینی خلق کرد.
  • نور یکی از مهم‌ترین عناصر در طبیعت است که نقش مهمی در شکل‌گیری اجسام و فضا ایفا می‌کند، نور باعث وسعت گرفتن ادراک بصری ما می‌شود و به ما این اجازه را می‌دهد که درک صحیح‌ترین از فضای اطرافمان داشته باشیم .

نور باعث می‌شود که ما به اطراف اهمیت کمتر یا بیشتری نشان دهیم.

4444444